Voor monteurs is een goed werkende app essentieel om projecten en incidenten snel en efficiënt af te handelen. De Werkorder App in ActoProject/ActoService (ActoService Mobiel) biedt monteurs de juiste tools om werkzaamheden nauwkeurig uit te voeren, uren te registreren en informatie eenvoudig bij te werken. Dankzij waardevolle feedback en inzichten hebben we de app nu verder verbeterd, zodat het afhandelen van de werkzaamheden nog soepeler verloopt.
Nieuwe functionaliteiten voor meerdaagse werkorders
Werkzaamheden zoals projecten of grote klussen, worden vaak over meerdere dagen gepland. Toch komt het in de praktijk regelmatig voor dat er onverwachte taken tussendoor komen, waardoor het noodzakelijk is om te schuiven in de werkzaamheden. Flexibiliteit in de planning is dus van groot belang. Om monteurs en planners hierin beter te ondersteunen, hebben we de functionaliteit voor het uitvoeren van meerdaagse werkorders uitgebreid met de volgende verbeteringen:
1. Werkorders pauzeren
Monteurs kunnen nu meerdaagse werkorders pauzeren. Bij pauzeren wordt automatisch een nieuw planblok aangemaakt, dat direct kan worden ingepland door de monteur of de planner. Zo blijft de planning flexibel en kunnen werkzaamheden eenvoudig opnieuw ingepland worden.
2. Uren van collega-monteurs registreren
Het is nu mogelijk om de gewerkte uren van (hulp-)monteurs op te voeren bij meerdaagse werkorders. Dit maakt het eenvoudiger om samen aan een klus te werken en de administratie rompslomp te minimaliseren.
3. Uren verwerken per dag
De door de monteur geregistreerde uren worden direct in de Uren App gezet. Dit gebeurt nu direct bij afhandeling van de taak. In het verleden gebeurde dit pas na afhandeling van de complete werkorder, wat bij een meerdaagse bon wel meer dan een week later kon zijn en daardoor niet altijd de meest actuele uren beschikbaar waren in Uren App.
Met deze aanpassingen is de functionaliteit van de meerdaagse werkorder een complete oplossing geworden en kan deze ingezet worden bij diverse bedrijven. Wil je ook gebruikmaken van deze functie?
Verbeteringen werkorder app op basis van klantwensen
Op basis van input vanuit onze klanten zijn er ook diverse aanpassingen en optimalisaties doorgevoerd in de gebruikersinterface van de werkorder app:
- Uitgebreidere werkorderhistorie
De tab Historie toont nu meer gedetailleerde informatie over de werkorder, waardoor monteurs nog beter inzicht krijgen in voorgaande werkzaamheden aan de installatie.
• Inklapbare panelen
Monteurs met kleinere devices kunnen makkelijker navigeren dankzij inklapbare panelen in de historie.
• Werkuren registreren
Met een nieuwe instelling kunnen monteurs alleen werkuren schrijven. Reistijden worden los geklokt, maar direct voorgesteld als werkuren in het overzicht.
Nog stabieler en betere foutafhandeling
Achter de schermen hebben we de communicatie tussen de Werkorder App en de back-office verder verbeterd. We hebben extra controles ingebouwd voor de afhandeling van gegevens en het herstellen van eventuele communicatiefouten. Hierdoor is de app nog stabieler geworden. Mocht er onverhoopt toch een probleem ontstaan, dan heeft onze supportafdeling nu meer informatie beschikbaar om snel te kunnen helpen.
Heb je nog vragen of wil je de nieuwe mogelijkheden van de Werkorder App live zien? Neem dan contact op met je accountmanager en ontdek de voordelen voor jouw organisatie!