Online bestellen bij groothandel of leverancier via uniforme koppeling (OCI 4.0)
Het online winkelen heeft een enorme vlucht genomen, niet alleen privé, maar ook zakelijk. Ook de technische groothandels en leveranciers bieden deze onlinemogelijkheid. Via hun website of speciale webshop kun je makkelijk door de catalogus bladeren, kun je handig filteren, meerdere afbeeldingen of handleidingen raadplegen, de voorraad bekijken en het winkelmandje vullen. Dankzij de integratie van deze webshops met Acto verloopt de verdere afhandeling van het bestelproces via het ERP-systeem.
Select Online uitgebreid met uniforme koppeling OCI 4.0
De integratie van al deze verschillende webshops in ActoProject en ActoService is gebundeld in Select Online, de webshopintegratie-oplossing van Acto. Select Online ondersteunt 2BA, Oosterberg, Rensa, Rexel, Solar, Technische Unie en Wasco. Veel Acto-gebruikers werken met deze tool. Daarbij was in principe voor elke groothandel of leverancier een eigen specifieke koppeling nodig.
Met het OCI 4.0 protocol zijn specifieke koppelingen niet langer nodig: iedere groothandel of leverancier die dit protocol ondersteunt, kan gebruikmaken van de OCI-koppeling. Acto ondersteunt vanaf Release 17.30 OCI 4.0, waarmee (deel)selecties naar de Acto-software gestuurd kunnen worden. Dit verhoogt de snelheid van selecteren van materialen.
Dit (van oorsprong SAP) OCI 4.0 protocol is universeel. Iedere groothandel of leverancier die dit protocol ondersteunt, kan zo eenvoudig aansluiten op Select Online.
Voordelen webshopintegratie
Met Select Online selecteert u eenvoudig de materialen vanuit de webshop van de groothandel / leverancier. Met één druk op de knop zet u de bestelling in gang. Hierbij wordt rekening gehouden met de actuele kortingen en prijsafspraken die u met de leverancier heeft en zijn de prijzen altijd up-to-date. De order komt direct in het ERP-systeem te staan en wordt, afhankelijk van de autorisatie, direct of na goedkeuring van de leidinggevende, als order naar de leverancier verzonden.
De voordelen op een rijtje:
• Geen dubbele invoer meer of overtypwerk.
• Altijd actuele prijs-, voorraad- en assortiment-gegevens.
• Sluitend bestelproces met altijd correcte facturen.
Maakt u ook gebruik van de verdere mogelijkheden die Acto ondersteunt, zoals het ontvangen en verwerken van de digitale pakbonnen en facturen? Dan maakt u het plaatje compleet en profiteert u van alle voordelen die digitaliseren biedt!