Nieuwe user interface voor ActoProject en ActoService

ACTO-SOFTWARE IN EEN NIEUW JASJE

Heeft u hem al gezien? De Acto-software heeft een nieuwe user interface!

Met deze nieuwe look-and-feel en daarmee samenhangende gebruikservaring zorgen we voor nog meer gebruiksvriendelijkheid. Tegenwoordig kan iedereen zonder handleiding werken met bijvoorbeeld apps uit de app-store. Een dergelijke ervaring van gebruiksgemak en intuïtief gebruik moet ook gelden voor bedrijfssoftware. Op deze manier zullen ook de incidentele gebruikers makkelijk aanhaken en de software gebruiken.

De ontwikkeling van een nieuwe interface hadden wij al eerder ingezet door het vereenvoudigen en samenvoegen van diverse schermen, en zal een vlucht nemen door de compleet nieuwe look-and-feel. De nieuwe interface voor ActoProject en ActoService ronden wij op dit moment af en is na de zomervakantie beschikbaar (release 17.40).

actoproject-nieuwe-user-interfaceBEKENDE INTERFACE-ELEMENTEN VAN BIJVOORBEELD WINDOWS 10 EN OFFICE 2016

Voor de meeste gebruikers zal de nieuwe interface overigens niet vreemd aanvoelen: die is namelijk geïnspireerd op de allerlaatste trends van onder andere de veel gebruikte programma’s Windows 10 en Office 2016. Zo is er een moderne en herkenbare interface ontstaan, met een tegelmenu (oftewel ‘tiles‘) boven de schermen en een lint (‘ribbon’) met alle functies binnen handbereik. De gebruikte iconen met functiebenaming zijn geüniformeerd. Met de mouse-over ziet u de uitgebreide functietekst en de sneltoetscombinatie. Ook is er meer ruimte voor de transactiebox, mede door het weglaten van de navigatieboom en het automatische inklappende tile-menu. Daarnaast is een groot aantal schermen logischer ingedeeld en oogt alles veel rustiger en vooral nog overzichtelijker.

ARCHIEF EN INZICHTEN ALTIJD IN BEELD

Voor nog meer inzicht en overzicht zijn vanuit alle schermen direct de gerelateerde documenten zichtbaar. U kunt vanuit het scherm documenten openen, of heel handig, documenten naar het gekozen ERP-object slepen. Bij een groot aantal schermen hebben wij ook nog een grafiek toegevoegd waarin in één oogopslag de stand van zaken of de workload van het gekozen onderwerp zichtbaar is. Deze grafiekobjecten worden standaard uitgeleverd, en zijn naar wens van de eindgebruiker zelf aan te passen.

Meer nieuws

Van kostenplaatje naar CO₂-impact: een nieuwe realiteit

In de installatiebranche gaat het niet meer alleen om de prijs, maar ook om hoeveel CO₂ een project uitstoot. Wat ...

Lees meer
expertgroep duurzaam calculeren

Expertgroep: Duurzaam calculeren

Meld je aan voor de Expertgroep Duurzaam Calculeren op 29 januari 2025! Een inspirerende bijeenkomst met brainstormsessie, waardevolle inzichten en ...

Lees meer
Bedrijfssoftware training

Haal meer uit je bedrijfssoftware

Vijf tips om je software beter te (blijven) benutten. Zo maximaliseer je de investering in jouw bedrijfssoftware.

Lees meer
software consultancy

Wil je meer weten over tijd besparen en een hogere productiviteit dankzij online software? Blijf dan op de hoogte via onze nieuwsbrief

Door op ‘inschrijven’ te klikken, bevestigt u dat u akkoord gaat met onze e-maildisclaimer. Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Ja, ik wil bij de expertgroep Duurzaam calculeren aanwezig zijn!

Door op ‘aanvragen’ te klikken, bevestigt u dat u akkoord gaat met onze e-maildisclaimer. Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux