In deze tijden van (corona)crisis zal de orderportefeuille bij veel technisch dienstverleners behoorlijk teruglopen. Lopende projecten worden stilgelegd en nieuwe projecten worden uitgesteld. Er worden allerlei (nood)scenario’s uit de kast getrokken en maatregelen getroffen en de toekomst is binnen een paar weken, enorm onzeker geworden…Maar vergeet niet: aan elke crisis komt een einde!
En zoals Winston Churchill ooit zei: “Never waste a good crisis.”
Met deze uitdrukking bedoelen we dat men in deze bijzondere en uitdagende tijden de geaccepteerde realiteit in twijfel moet trekken. Want als het misgaat, zijn er snel antwoorden nodig en moeten we de oplossing wellicht buiten de gebaande paden vinden. Een grote crisis kan dus ook een kantelpunt zijn!
Nieuwe tijden, nieuwe kansen
Vergeet in deze periode niet om, naast het managen van de (enorme) uitdagingen op korte termijn, ook de koers van uw onderneming op lange termijn kritisch onder de loep te nemen. Snijd deze koers, na het verstrijken van deze crisis, nog steeds hout? Misschien ziet de wereld er opeens wel heel anders uit. Ontstaan er wellicht nieuwe kansen om uw onderneming nog succesvoller te laten zijn? Het zou zonde zijn als u met man en macht het schip door de storm heeft geloodst er geen land meer in zicht is…
Automatiseren: juist nu!
Kijk daarbij ook eens naar uw interne bedrijfsprocessen. In deze tijd wordt al snel duidelijk welke processen van vitaal belang zijn en welke minder. Verspillingen, in de vorm tijd en geld, komen nu sneller boven drijven. Een mooie kans en gelegenheid om dit beet te pakken en uw onderneming klaar te maken voor de (nieuwe) toekomst. Daarbij kan het (verder) automatiseren van de bedrijfsprocessen één van de oplossingen zijn.
Hoe? Wij denken (op gepaste afstand) graag met u mee!
Neem contact met ons op of lees de blog “Nieuwe software implementeren? Misschien wel júist nu.”