Acto heeft diverse klanten die voor woningcorporaties of woningbouwverenigingen het onderhoud verzorgen. Dankzij de onlangs ontwikkelde KOVRA-koppeling worden onderhoudsverzoeken automatisch in ActoService opgenomen en verwerkt, en worden de servicetechnici desgewenst automatisch ingepland voor de werkzaamheden.
Ook de communicatie met de opdrachtgever en bewoner wordt via deze KOVRA-koppeling georganiseerd. De statusberichten worden automatisch verstuurd waardoor de opdrachtgever en dus ook de bewoner, altijd op de hoogte is van de voortgang van de werkzaamheden. De administratieve afhandeling, de factuur, verloopt ook via dit standaard berichtenformaat. Met ActoService is dit een volledig geautomatiseerd proces, zodat geen extra werkzaamheden moeten worden gedaan.
Nooit meer overtypen en direct inzicht in status
De voordelen? Zowel onderhoudspartij als woningcorporatie hebben direct inzicht in de openstaande of nieuwe opdrachten. Er hoeft niet meer in externe portalen gekeken te worden of er mogelijk nog opdrachten staan te wachten die de onderhoudspartij geacht wordt uit te voeren. Dankzij deze koppeling is alle informatie direct beschikbaar in ActoService. Overtypen van werkorders en facturen of het op meerdere plekken verzamelen en opslaan van informatie rondom een werkbon is voorgoed verleden tijd. Met de contractafspraken die in ActoService gestructureerd vastliggen is ook de financiële afwikkeling een fluitje van een cent.
KOVRA: berichtenstandaard binnen de keten
KOVRA is de berichtenstandaard voor elektronische communicatie voor het afhandelen van reparatieverzoeken tussen woningcorporaties en onderhouds- en installatiebedrijven. Dankzij deze software-onafhankelijke berichtenstandaard kunnen bedrijven eenvoudiger berichten uitwisselen tussen de verschillende ERP en FMIS-systemen. Het gaat om informatie rondom opdrachten, opdrachtstatus en facturen. Acto is als serviceprovider deelnemer van de SALES ketenstandaard en sluit zodoende altijd aan op de branche- en ketenstandaarden.