In het voorjaar van 2022 is Klimaatservice Holland gestart met de zoektocht naar een nieuw ERP-systeem om bedrijfsbreed te kunnen implementeren. De toenmalige software liep tegen de grenzen aan en was aan vervanging toe. Daarnaast sloot het platform niet aan bij de groeiambities van Klimaatservice Holland op gebied van digitalisering.
Over Klimaatservice Holland B.V.
Klimaatservice Holland is, met ongeveer 280 medewerkers, een landelijk opererende installatiespecialist. De expertise strekt zich uit over de verschillende sectoren, zoals industrie, utiliteitsbouw, woningbouw en scheepsbouw. Of het nu gaat om nieuwbouw of technisch beheer, bij alle activiteiten staat de klanttevredenheid centraal wat essentieel is voor een duurzame samenwerking.
Lees meer over Klimaatservice Holland B.V. op hun website.
Uitdagingen in het selectieproces
In het selectieproces werden aanvankelijk zeven softwareleveranciers uitgenodigd voor een kennismaking. Arjan Hobo, directeur algemene zaken bij Klimaatservice Holland, legt uit: “We hebben de verschillende partijen uitgenodigd voor een softwaredemonstratie en om uitleg te geven over hun werkwijze voor, tijdens en na de implementatie.” Acto maakte tijdens deze presentatie een goede indruk door zich goed in te leven in de specifieke uitdagingen en processen van Klimaatservice. “Hoewel Acto een solide presentatie gaf, zagen we ook dat hun, toentertijd nieuwe software, ActoBusiness, op sommige functionele aspecten nog tekortschoot voor onze behoeften.” Op basis van deze inzichten ging Klimaatservice aanvankelijk het selectietraject verder in zonder Acto.
Alsnog op de shortlist
“Natuurlijk vonden we dat heel jammer en we waren dan ook aangenaam verrast dat na verloop van tijd, ik denk een half jaar later, Klimaatservice Holland weer contact met ons opnam. Zij hadden de door hun gewenste functionaliteit en flexibiliteit ook bij de andere leveranciers onvoldoende teruggezien”, aldus Rob Elders, Key accountmanager bij Acto. Tijdens de presentatie van Acto was Klimaatservice Holland wél onder de indruk geraakt van de eerst ontwikkelde modules van ActoBusiness en zag de voordelen en mogelijkheden van het nieuwe platform. “Mede dankzij de branchekennis en de prettige manier van samenwerken hebben we besloten om Acto alsnog op de shortlist te zetten”, vult Arjan Hobo aan. Hierna volgde diverse verdiepende sessies met de overgebleven leveranciers, waarna de keus uiteindelijk op Acto viel.
Benieuwd hoe onze functionaliteiten eruit zien?
Kom dan naar ons gratis Webinar Slimmer werken: van aanvraag tot en met factuur in 5 stappen. Onze experts laten je aan de hand van een herkenbare praktijkcase kennismaken met de functionaliteiten van onze software. Je ziet hoe je in een aantal eenvoudige stappen je aanvragen verwerkt, uitvoert en factureert.
Elk nadeel heeft zijn voordeel
“De manier waarop Acto omgaat met klantwensen en in samenspraak ontwikkelt met haar klanten sprak ons enorm aan “, vertelt Arjan Hobo. “Door deel te nemen aan de expertgroepen en in ontwikkeltrajecten samen op te trekken met de consultants van Acto, hebben wij de mogelijkheid om mee te denken over nieuwe functionaliteit in de software. Zo gaat een eerder nadeel, het missen van functionaliteit, ons nu toch heel veel voordeel opleveren! Ook de look & feel van het pakket was goed. De opbouw is intuïtief en de 360° view geeft overal vandaan goed overzicht. Tot slot sprak ons de degelijke onderlegger Thinkwise aan, welke een solide maar toch flexibele basis vormt voor het pakket evenals de open data koppelingen.”
Keuze voor ActoBusiness = keuze voor partnerschap
Bij Klimaatservice Holland staat partnerschap hoog in het vaandel. Het installatiebedrijf wordt door hun opdrachtgevers niet alleen gekozen vanwege hun technische kennis en innovatiekracht, maar ook vanwege hun manier van werken. “We streven ernaar onze klanten volledig te ontzorgen en leggen daarbij sterk de nadruk op samenwerking, waardoor het begrip partnerschap een vanzelfsprekendheid is binnen onze organisatie,” zegt Arjan Hobo. “De manier waarop Acto met haar klanten omgaat, vertoont eigenlijk veel overeenkomsten met onze manier van werken. Dat verklaart denk ik ook de goede klik die we met Acto hebben.” De klik, maar uiteraard ook de software, leidde bij Klimaatservice Holland tot de definitieve keuze voor Acto en ActoBusiness. “We gaan de komende periode samen optrekken om te komen tot een mooie oplossing waarmee onze organisatie grote stappen gaat maken op het gebied van digitalisering en waardoor we klaar zijn voor de toekomst.”
Door te kiezen voor ActoBusiness en het implementeren van een nieuw ERP-systeem, wil Klimaatservice Holland de operationele efficiëntie verbeteren, zodat ze zich volledig kunnen focussen op de klanttevredenheid.
Wil je meer weten over ActoBusiness ERP software? Lees dan meer via onderstaande knop.