De wereld staat niet stil en behoeftes en mogelijkheden veranderen constant. Denk aan wet- en regelgeving, nieuwe technieken zoals AI en veranderende behoefte in de branche. Door daar op juiste manier rekening mee te houden en er onze ruime ervaring aan toe te voegen, kunnen we met onze software een verschil maken voor de klant.
Daarom is Acto een aantal jaar geleden gestart met het ontwikkelen van software op een agile manier, met behulp van de scrum methodiek. In plaats van vooraf lange tijd te gebruiken om zelf een plan te bedenken, zoals bij Watervallen, kiezen we ervoor om agile, flexibel te reageren op behoefte en veranderingen. Hierbij speelt de input van onze klanten en andere belanghebbenden een grote rol.
Het doel daarbij is om juiste invulling te geven aan het vraagstuk van de klant door zo snel mogelijk een juiste oplossing daarvoor op te leveren. Dat doen we door met elke iteratie (elke sprint) nieuwe functionaliteiten aan de software toe te voegen, waarmee de klant direct waarde krijgt en feedback kan geven op de door ons bedachte oplossing. Door de klantfeedback weten wij dat we een product maken waar een klant ook daadwerkelijk iets aan heeft en gebruik van gaat maken.
Software ontwikkelen is een complex project
Door eerst een minimaal proces te ondersteunen kunnen we in korte tijd een product aanbieden. Wanneer we vanuit de klant weten dat we een juiste oplossing hebben, kunnen we die gaan uitbreiden met de aanvullende klantbehoeftes om processen handiger, fijner en waar mogelijk te automatiseren. In overleg met onze stakeholders bepalen we samen in welke volgorde we aan de slag gaan. De volgorde van ontwikkeling wordt bepaald door welke behoeftes het belangrijkste voor onze klanten zijn in combinatie met de ambities van Acto.
Wil jij ook meedenken over nieuwe functionaliteiten of bestaande functionaliteiten te optimaliseren? Je bent van harte welkom bij een van onze expertgroepen, waarin we samen optrekken met klanten en experts uit de branche bij de ontwikkeling van onze software.