Geef uw klant actueel inzicht in de status en voortgang van zijn storingsmeldingen en werkorders met een selfservice klantportaal. Dat betekent minder verstoringen voor uw eigen organisatie, maar bovenal een hogere klanttevredenheid.
Klanten nemen dagelijks contact op met serviceorganisaties met de vraag wanneer een bepaalde melding wordt opgelost of hoe laat de monteur aanwezig is. Door een gebrek aan inzicht in de voortgang en de urgentie die de klant ervaart, kan de frustratie soms hoog oplopen. Dit komt de klanttevredenheid niet ten goede. Maar het beantwoorden van de vraag van de klant kan voor uw organisatie ook een tijdrovende klus zijn
Selfservice klantportaal
Met de ServicePortal, het selfservice klantportaal van Acto, is het nu mogelijk om uw klant actueel inzicht te geven in de planning én de voortgang van de werkorders. Staat de klus bijvoorbeeld vandaag om 14.00 uur gepland? Dan krijgt uw klant een tijdslot van 13.00-15.00 uur te zien. En ook de status van de opdracht kan via dit portaal direct worden gevolgd door uw klant. Zodra uw monteur in de werkbon-app aangeeft dat hij gestart is met reizen, gestart is met het uitvoeren van de werkzaamheden of dit niet kan afronden omdat hij niet het juiste materiaal mee heeft, dan is deze status direct inzichtelijk voor uw klant via het portaal.
Dankzij de inzet van de ServicePortal kunt u uw klant beter informeren, zonder dat u hiervoor iets extra’s hoeft uit te voeren. Dat is tijdswinst voor u, maar wellicht belangrijker, een positieve bijdrage aan de klanttevredenheid!