Vanaf 1 januari 2024 maakt Terberg Automotive gebruik van nieuwe functionaliteiten in de Acto-software voor het (automatisch) aanvragen, verlengen en factureren van de abonnementen. Hiervoor hebben wij een koppeling gerealiseerd tussen onze ERP-software en de dashboards van de klanten van Terberg. Met deze nieuwe toepassing realiseert Tergberg een flinke tijdsbesparing op de administratie en biedt het hun klanten direct inzicht in het contract, de facturen en de betalingen.
Trackingsysteem als abonnementsdienst
Terberg Automotive levert wereldwijd slimme beladingssystemen aan bedrijven in de recycling en vuilverwerkingsbranche. Deze systemen zijn uitgerust met besturingssystemen, sensoren en Terberg Connect, waardoor klanten vanaf kantoor hun voertuigen kunnen monitoren via een persoonlijk dashboard. Het systeem biedt niet alleen locatie-inzicht, maar geeft ook real-time informatie over de technische staat van het beladingssysteem en de vrachtwagen. Bij technische problemen kunnen klanten op basis van deze informatie snel een diagnose stellen en het probleem oplossen. Terberg biedt dit dashboard als abonnementsdienst aan, waarmee klanten 24/7 toegang hebben tot de data van hun vrachtwagenpark.
Verlengen van abonnementen geautomatiseerd
Steeds meer bedrijven maken gebruik van dit systeem. Het verwerken van alle abonnementen en de bijbehorende facturatie was een flinke klus, die de medewerkers van Terberg veel tijd kostte. Daarom is samen met Acto naar een oplossing gezocht om dit proces te optimaliseren en zoveel mogelijk te automatiseren. En in nog geen drie maanden tijd is dat ook gelukt! Terberg kan nu vanaf 1 januari 2024 de abonnementen geautomatiseerd verlengen en factureren. Hiervoor is geen menselijke handelingen meer nodig en blijven de klanten van Terberg zelf in de lead.
Vlak voor het einde van het abonnement krijgt de klant automatisch een e-mail voor het verlengen van zijn abonnement. Dit kan hij direct via zijn dashboard regelen. Hij selecteert de gewenste abonnementsvorm en ontvangt daarvan direct een bevestiging in de mail. Deze gegevens worden automatisch verwerkt in de Acto-software en omgezet naar een contract met bijbehorende afspraken, termijnen en facturen. In het dashboard ziet de klant direct zijn nieuwe contract, inclusief zijn facturen en een overzicht van de al betaalde facturen.
Samenwerking met Acto
Om dit te realiseren hebben de consultants van Acto een koppeling gecreëerd tussen de ERP-software en het dashboard dat Terberg aan haar klanten aanbiedt. Terberg maakt al meer dan 15 jaar gebruik van de ERP-software van Acto en is enorm blij met deze nieuwe functionaliteit, die hen veel tijd gaat besparen.
Over Terberg Automotive
Terberg Automotive is onderdeel van Royal Terberg Group. Terberg is wereldwijd actief in de ontwikkeling, productie en modificatie van speciale transportvoertuigen en systemen voor haventerminals, logistiek en afvalinzameling.
De organisatie biedt een breed scala aan aanvullende diensten voor deze voertuigen, rechtstreeks of via ons wereldwijde servicenetwerk. Deze omvatten onderhoud, levering van reserveonderdelen, retrofit, reparatie, verhuur en telematica. Op deze manier helpen ze klanten om de betrouwbaarheid en kosteneffectiviteit van hun materieel te optimaliseren.
Als familiebedrijf richt Terberg zich op duurzame groei en innovatie op basis van hun kernwaarden, waardoor zij al meer dan 150 jaar succesvol zijn. Terberg telt meer dan 3000 medewerkers die werkzaam zijn in 15 landen over de hele wereld.
Wil je meer lezen over de online software? Lees dan verder via onderstaande knop.