Unica blijft ook de komende jaren de software van Acto inzetten ter ondersteuning van haar bedrijfsprocessen. Onlangs is de jarenlange hechte samenwerking tussen de twee bedrijven hiervoor verlengd. De overeenkomst daarvoor werd begin december geformaliseerd.
V.l.n.r. Willem Verhoef, directeur Acto, Dico van der Stelt, business service manager Unica, en Gert Versluis, key account manager Acto
Unica, een van de grootste allround technisch dienstverleners van Nederland, stond samen met andere installatiebedrijven aan de wieg van de professionele service – en onderhoudssoftware die Acto heeft ontwikkeld. Ook was Unica het eerste bedrijf dat gebruik ging maken van de werkorder app van Acto, een gebruiksvriendelijke app die dagelijks door een groot aantal installatiebedrijven wordt gebruikt.
Comfort en meerwaarde bieden
Unica wil zijn klanten ontzorgen, comfort en meerwaarde bieden, stelt Hans van Wijhe, operationeel directeur Unica Building Services: “Dat vraagt om middelen en technologie die ons ondersteuning bieden in het uitvoeren van onze serviceprocessen. Dankzij de kennis van Acto van de branche, de doorontwikkeling van hun platform en affiniteit met onze organisatie gaan we de komende jaren een optimalisatieslag slaan.”
Focus op service en onderhoud
“Service en Onderhoud is een belangrijke pijler binnen ons dienstenpakket. Acto heeft daarvan veel kennis en expertise in huis en sluit met haar software goed aan op onze manier van werken. Zo kunnen wij onze klanten optimaal blijven bedienen en ze verzekeren van een comfortabele en duurzame leefomgeving. De procesoptimalisaties die we samen met Acto hebben vastgesteld gaan we snel omzetten in trainingen voor onze medewerkers, zodat zij met de laatste functionaliteit aan de slag kunnen”, aldus Dico van der Stelt, Business Service Manager bij Unica.
Unaniem positief
“We zijn natuurlijk erg trots dat we Unica ook de komende periode tot onze klantenkring mogen blijven rekenen” zegt Gert Versluis, Key Accountmanager bij Acto. “In de afgelopen jaren hebben we altijd prettig samengewerkt en dat heeft in het verleden tot mooie resultaten geleid, zoals de ontwikkeling van onze service-oplossing en werkorder app. Inmiddels zijn de eerste trainingen geweest met medewerkers van Unica, de mensen uit de dagelijkse praktijk, die ook positief zijn over de verbeteringen die we doorvoeren.”
De komende periode worden verschillende projecten, die in 2024 worden uitgerold, opgestart in de vestigingen van de Unica-bedrijven in Nederland.