Op 12 mei vond de jaarlijkse klantendag van Acto plaats. De editie van dit jaar stond geheel in het teken van The Next Step. En de Next Step heeft Acto zeker gezet! Een mooi verbouwd pand met optimale presentatiemogelijkheden, waar tijdens de klantendag gretig gebruik van werd gemaakt. “Tijdens deze dag hebben we onze klanten een goed beeld kunnen geven van wat wij allemaal aan het ontwikkelen zijn. De meeste ontwikkelingen doen wij samen met een of meerdere klanten, dus mogelijk dat nog niet iedereen op de hoogte was. Daarom is een klantendag als deze ook extra belangrijk. En dat vinden onze klanten ook, gezien de mooie opkomst”, aldus Willem Verhoef, directeur van Acto.
Nieuw ontwikkelplatform
In een aantal parallelsessie kwamen diverse onderwerpen voorbij, die vooral in het teken stonden van flexibiliteit, mobiliteit, ketenintegratie en business intelligence. Ook maakten de aanwezigen kennis met het nieuwe ontwikkelplatform, waarmee een oplossing voor het automatisch plannen van projecten is ontwikkeld. “Met deze ontwikkeltool kunnen we nog sneller inspelen op de wensen van onze klanten en ze oplossingen bieden waarmee ze hun concurrenten voor kunnen blijven.”
Elke 2 maanden een nieuwe app
“Apps zijn niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Ook bij onze klanten zien we het gebruik van onze apps steeds meer toenemen. Op dit moment werken we aan een app die inzicht geeft in de te ontvangen leveringen in een bepaalde periode (dag, week, maand). Ook deze app hebben we samen met een klant ontwikkeld in zeer korte tijd. Met al die ideeën van onze klanten voor apps leveren we elke 2 maanden wel een nieuwe app uit!”, aldus Verhoef.
Workflow, BI en Sharepoint
Een andere drukbezochte presentatie ging over het opmaken van documenten (output) en bijbehorende workflows, waarvoor Acto samen met een partner aan een oplossing werkt die geïntegreerd werkt met ActoProject en ActoService. “We verwachten deze integratie na de zomer te kunnen uitleveren aan al onze klanten”, meldt Verhoef. Behalve de genoemde onderwerpen waren er ook presentaties over Business Intelligence op basis van Power BI en het gebruik van SharePoint-portalen binnen service-organisaties. Voor iedere bezoeker waren er dus meer dan voldoende informatieve sessies, met veel nieuwe ontwikkelingen. De enthousiaste reacties waren dan ook niet van de lucht en de aanwezigen hadden allen een zeer goed gevoel bij al het nieuws wat ze voorbij zagen komen en kunnen niet wachten om te starten met de nieuwe tools.
Klantendag gemist?
Vanwege de vele positieve reacties hebben we besloten de presentaties die we tijdens de klantendag hebben gegeven, te herhalen. Tijdens een speciale ontbijtsessie op woensdagochtend 22 juni (7.30 uur – 10.00 uur) nemen wij u (nogmaals) graag mee in onze Next Step-presentaties. Meld u direct aan!