Release informatie ActoProject en ActoService 22.30
Release 22.30 ActoProject en ActoService is vanaf nu beschikbaar! In de releasenotes lees je alles over de verbeteringen en aanpassingen die wij de afgelopen periode in ActoProject / ActoService hebben aangebracht. Onderstaand een samenvatting van de belangrijkste wijzigingen per proces:
Dit is er nieuw in de module calculatie
Automatisch verdelen van staartkosten
Met deze nieuwe functionaliteit vergeet je nooit meer de staartkosten te verdelen over de verschillende offerteposten nadat je een mutatie in de calculatie hebt doorgevoerd. Doordat deze verdeling nu automatisch gebeurt, hoef je ook geen extra handelingen meer te verrichten en ben je dus sneller klaar met je calculatie. Bij de registratie van de klantaanvraag kan je de gewenste verdeelmethode kiezen, hierbij kan je zowel voor intern als extern een keuze maken.
Open rapportages of tekeningen vanuit calculatiescherm
De mogelijkheid voor het toevoegen van een knop in de knoppenkolom is nu ook toegevoegd aan het calculatiescherm (CLC078). Hiermee kan je vanuit het calculatiescherm een webreport of een tekening (via url) open die betrekking heeft op de calculatie.
Projectteam importeren via .csv
Maak je bij het calculeren gebruik van de informatie die is vastgelegd bij de Registratie klantaanvraag (CLC131), dan kan je vanaf nu ook de gegevens van het projectteam importeren. Als deze gegevens bij de klantaanvraag zijn vastgelegd, dan hoef je deze informatie niet meer handmatig aan de calculatie toe te voegen.
Dit is er nieuw in de module logistiek
Zoeken en sorteren op artikelnummer
We hebben het zoeken en sorteren van regels binnen een bestelorder of inkoopfactuur makkelijker gemaakt. Bij de bestelorders worden nu niet meer alleen gesorteerd op basis van het regelnummer, maar dan kan ook op basis van artikelcode. Zo kan jij sneller een bepaald artikel in een bestelling terugvinden. Bij de inkoopfacturen kan je nu binnen de regels zoeken naar een bepaalde artikelcode, met behulp van een alternatieve zoekbox. Dus ook als er veel regels zijn, kan jij sneller de gewenste informatie terugvinden.
Voorraadoverzicht
Je wilt goed en betrouwbaar inzicht hebben in de voorraad in je magazijn. Daarom hebben we het voorraadoverzicht aangepast met de volgende onderdelen:
- De herwaarderingsmutaties worden verwerkt in het overzicht
- Materialen die op zijn en dus niet meer in het magazijn liggen, worden nu wel op het overzicht getoond, door middel van een ‘**’ voor de materiaalomschrijving
Massaal geaccordeerde bestelorders verzenden
Je kunt vanaf nu heel eenvoudig alle geaccordeerde bestelorders met een specifiek bestelmedium in een keer verzenden via een automatische taak. Hiervoor zijn de selectiecriteria uitgebreid met het bestelmedium. Zo kan je dus heel efficiënt een grote hoeveelheid bestelorders in een keer versturen.
Meer opties bij keuze distributieroute
Om meer vrijheid en flexibiliteit te bieden in de te kiezen distributieroute en magazijnmateriaalcontrole hebben we een tweetal nieuwe bedrijfsinstellingen gemaakt. Hiermee kan voor elke situatie de juiste distributieroute gekozen worden.
Dit is er nieuw in de module service
Autoriseer wie werkorders mag laten vervallen
Een werkorder (per ongeluk) laten vervallen, kan nu niet zomaar. Je kunt nu op gebruikersniveau aangeven of de gebruiker rechten heeft om werkorders te laten vervallen. Een gebruiker die deze rechten niet heeft krijgt de melding dat hij/zij niet geautoriseerd is om deze actie uit te voeren.
Extra controle op status projectdeel bij aanmaken nieuwe werkorder bij registraties
Om de kans op fouten te reduceren en er geen acties meer vergeten kunnen worden, hebben we een aantal extra controles ingebouwd bij het aanmaken van nieuwe werkorders en geplande onderhoudswerkzaamheden. Ook word je door middel van kleursignalering actief geattendeerd op de status van een projectdeel. Het aanmaken van een nieuwe werkorder op een projectdeel dat al afgesloten is, is daardoor niet meer mogelijk.
Dit is er nieuw in de module financieel
Beter inzicht in gecorrigeerde uren
Iedereen maakt wel eens een fout. Ook bij de registratie van indirecte uren kan wel eens iets niet goed gaan, zodat er een correctie nodig is. Om beter inzicht te krijgen in eerdere correcties kan je nu voor elk jaar een overzicht van de correcties opvragen en zo gemakkelijk inzicht krijgt in de historie. Een correctie doorvoeren kan alleen in het huidige jaar.
Projectstructuur toewijzen bij aanmaken projectdeel
Bij het inlezen van projectdelen werd het projectprofiel altijd aangemaakt met de waarde ‘0’. Hiermee kon de projectstructuur op het projectdeel dus afwijken van de structuur van het gehele project, wat niet (altijd) gewenst was. Vanaf nu kan je instellen of de waarde ‘0’ moet zijn of dat bij het importeren het projectprofiel wordt overgenomen vanuit het project.